سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
هر کس دانشش را افزود ولی زهدش را نیفزود، جز دوری از خدا نیفزوده است . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
 
امروز: سه شنبه 103 اردیبهشت 11

 سال ۱۳۵۵ در شهرستان خوی از شهرستانهای  اذربایجان شرقی و در خانواده ای متدین و از سلاله حضرت زهرا (س)  پسری به دنیا امد که نامش را   ( میر محمد  ) نهادند و نام خانوادگی وی ( ذاکری ).

* از همان کودکی  خانواده (میر محمد) او را با نام ( میر محمد جواد ) صدا می زدند.

*پدر سید محمد جواد  میر حبیب ذاکری  نام داشت که وی  روحانی و در ضمن از مداحان بااخلاص شهرستان خوی بود.

* مادر وی که زنی مومنه واز سادات بود در همان دوران کودکی  سید محمد جواد  دارفانی را وداع گفت و سید محمد جواد از دوران کودکی از مهر مادری بی نصیب بود .

* وی تا پایان دوران تحصیلی متوسطه در خوی بود و مداحی که در ریشه خاندان وی ریشه داشت را هم ادامه داد.

*بعد از پایان تحصیلات برای کسب علوم حوزوی راهی قم شد و در مدرسه علمیه رضویه ( واقع در خیابان اذز ) مشغول به تحصیل شد و مداحی را نیز ادامه داد.

*سید محمد جواد  پرچم دار سبکهای جدیدی از مداحی بود که بسیاری از مردم الالخصوص جوانان را به سوی هیئت ها میکشاند حتی جوانانی که تا قبل از ان انسی با هیئت ها نداشتند.

                            Image hosting by TinyPic

* خیلی سریع نام سید ذاکر بر سر زبان ها افتاد و در دل خیلی از دوستدارانش جای گرفت.همین امر باعث شد بسیاری از افراد و جریانات که موقعیت خود را در خطر میدیدند و به وی حسادت میکردند برای وی مشکل ایجاد کنند تا جایی که سید به از ۳ سال تحصیل علوم حوزوی  مجبور به ترک مدرسه رضویه شد و تنها به مداحی ادامه داد.

* برای مداحی سید در تهران مشکل ایجاد کردند و در قم هم برای وی محدودیت ایجاد کردند . سید  به دارالمومنین کاشان رفت از انجا به اصفهان و بعد از مدتی مجددا" به کاشان بازگشت و گهگداری در قم هم مداحی میکرد . ضمن اینکه سید بعد از ازدواج در قم ( اواخر سال ۱۳۸۰) و در شهرک قدس در منزلی اجاره ای سکونت داشت.

*خانواده همسر وی از سلاله زهرا (س) بوده و پدر همسر مرحوم ذاکر حجه السلام طباطبایی از مدرسین درس اخلاق در حوزه علمیه قم میباشد.

*سید جواد خلوص نیت عجیبی داشت . بسیار فروتن و متواضع .به تهمت ها و افترای که به وی داده  میشد جوابی نمی داد و از غیبت و تهمت زدن به دیگران دوری میجست.

*مرحوم ذاکر در انزار عمومی بسیار جدی و باشخصیت بود و در محیط دوستانه و خانواده یک الگوی به تمام معنا از اخلاق بود.

* نزدیک به یک سال پیش میر حبیب ذاکر پدر سید محمدجواد به دیار باقی شتافت و برای اخرین با سید برای شرکت در مراسمات ترحیم پدر به خوی رفت .و این اخرین حضور وی در زادگاهش بود . زیرا  خیلی سریع و بعد از بازگشت به قم علایم بیماری سرطان در وی  هویدا شد .

* ابتدا غده کوچکی بر روی سینه سید پدیدار شد که وی در بیمارستان کاشان اقدام به برداشتن این غده به صورت سرپایی شد . اما هنوز هفته ای نگذشته بود که در همان محل سینه غده ای بزرگتر  رشد کرد و از سینهو گلوی سید خون می امد که نهایتا این غده و قسمتی از ریه مرحوم ذاکر برداشته شدو سرطان ریه در وجود نازنین سید ریشه دواند.

*بعد از  سپری کردن دوران شیمی درمانی  برای اولین بار سید در روز عید غدیر در هیئت جنت الحسین (ع) حضور پیدا کرد و اخرین حضور وی  روز ۲۸ و ۲۹ صفر  در سال ۸۵  در مشهد مقدس و در حضور هیئت زنجانیها بود .

                                Image hosting by TinyPic

* بیماری سید به اوج رسید و وی در اوایل خرداد ماه در اثر از کار افتادن سلولهای مغز در  کما فرو رفت و بعد از حدود ۴۰ روز در  ساعت یک و چهل دقیقه بامداد شانزدهم تیر ما ه ۱۳۸۵ به دیدار معبودش شتافت.

*پیکر  زند یاد ذاکر در مقابل حرم حضرت معصومه (س) و در قبرستان (نو ) و در کنار قبر رسول ترک ( شخصیتی که مرحوم ذاکر احترام بسیاری به او میگذاشت و خیلی زیاد بر سر مزار وی حاضر میشد)  ارام گرفت.

*سید جواد ذاکر حق عظیمی بر جوانان علاقه مند به اهل بیت دارد. واینک با هر بار شنیدن صدای باصلابت این فرزند زهرا (س) فاتحه ای نثار روحش کنیم .

 

                           

                              


 نوشته شده توسط سید حامد احمدی طباطبایی در چهارشنبه 86/4/27 و ساعت 8:24 عصر | نظرات دیگران()
درباره خودم

ما از خداییم و به خدا برمی گردیم
سید حامد احمدی طباطبایی
به نام خداوند غفار و بخشنده که در حق همه ما ادما لطف داره وبه نام خدایی که وقتی ما رو افرید تنها نذاشت به وبلاگ خودتون خوش امدید امیدوارم از مطالب این وبلاگ استفاده ببرید اگه مطلبی رو خواستید که تو وبلاگ بذارم حتما در نظرات با من در میان بذارید ممنون میشم اگه منو در هر چه بهتر شدن این وبلاگ کمک کنید نظر یادتون نره

آمار وبلاگ
بازدید امروز: 3
بازدید دیروز: 0
مجموع بازدیدها: 31445
جستجو در صفحه

خبر نامه
 
موسیقی وبلاگ من